موضوع بو دار

چند وقتی بود که یک کتابی رو گذاشته بودم توی مستراح برای خواندن. حالا نه اینکه بیرون مستراح همش دارم مطالعه میکنم، نه. اما گفتم این زمان اندک هم بهینه مصرف شه! نتیجش این شد که بعد از مدت‌ها تلاش مستمر تونستم کتاب ذیل رو بخونم. کتاب بدی هم نبود، تاریخ مختصری در مورد موضوعات مختلف ارائه داده بود.


ما فرهنگ خواندن کتاب/مجله در مستراح را نداریم. حالا نه اینکه خیلی ملت کتاب میخونن که توی دستشویی هم بخونن؟ دقیقا نکته‌اش همینه، اما دو تا نکته ظریف دیگه هم داره:
۱. استایل دستشویی ما برای کتاب دست گرفتن مناسب نیست. بیشتر ازین توضیح ندم هان؟
۲. خوب بعضی کتاب‌ها برای ما مقدسن و بردنشون در دستشویی درست نیست. شاید این باعث شده بگیم کلا کتاب هم چیز پاکیِ و جاش در دستشویی نیست و اینکه ما دستشویی رو جای نجسی میدونیم (غیرازاینکه جای تمیزی نمیدونیم نجس هم میدونیم.)

البته اینجا هم کتاب نمیخونن، شاید بیشتر مجله، روزنامه و یا کتاب‌های تصویری بخونن. اما کتاب هم هست مثل این لیست!




toilet bookA book, generally factual but lightweight and humorous, written to be read in short, occasional bursts, such as when on the toilet


۱ نظر:

  1. امیرحافظ۸/۲۵/۱۳۹۳

    سلام، من ترجیح میدم وقت جداگانه برای مطالعه اختصاص بدم. و توی هر زمان فقط روی یک کار تمرکز کنم.

    پاسخحذف

لطف کردی